Garmin zumo 220 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin zumo 220 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bouwcons 26-01-2014
Geschreven voor: Garmin zumo 220 Europe

Ik weet niet wat er tegenwoordig aan de hand is met Garmin, maar de Zumo, die ik sinds april 2013 heb, doet veel fout. Als ik de snelste weg laat berekenen, zonder uitzonderingen (zoals snelwegen, ponten e.d.) dan weet ik zelf vaak een snellere we te vinden. Als ik die dan insla, gaat ie herrekenen en krijg ik gelijk, telkens weer. Verder stuurt ie je over privé terreinen, tegen éénrichting verkeer in en over fietspaden, terwijl de motormodus staat ingeschakeld. Met de zgn. betere satellietverbinding van de Zumo, krijg ik soms 15 minuten geen kontakt. Da's lekker als je een onbekende stad uit wilt. Vervolgens is ie soms wel 10 minuten bezig om een simpele (snelle) route uit te rekenen of te herberekenen. Via Garmin support kreeg ik maanden lang verkeerde adviezen. Ik ben er wel klaar mee.

twoerden 12-03-2012
Geschreven voor: Garmin zumo 220 Europe

De zumo 220 heb ik al bijna 2 jaar in mijn bezit en ik ben er erg blij mee. Ik gebruik deze op de motor en in de auto zonder problemen. Op de motor heb ik geen aansluiting om de accu op te laden, maar de 220 kan met gemak een dag op de accu door blijven gaan.
Het enige probleempje dat ik ben tegen gekomen heeft te maken met de kaartensoftware. Dan stond ik op een hele andere plek dan dat ik eigenlijk moest zijn. In die 2 jaar is dat nu 2x voorgevallen.
Voor mij echt een prima apparaatje met meer dan genoeg mogelijkheden.

zoervleisj 28-06-2011
Geschreven voor: Garmin zumo 220 Europe

Ik begrijp niet hoe iemand iets posities over kan melden over de Garmin Zumo! Ik heb hem nu een paar maanden en heb me tot nu toe alleen maar zitten ergeren. Heb het ding al een keer in de hoek van de kamer gesmeten, ben bang dat ik dat onderweg ook nog eens zal doen.

Als je het vergelijkt met navigeren vanaf de kaart of routerol dan is het een verbetering, maar we leven in 2011 en dit is een apparaat van 400 EURO! Daar mag je iets meer van verwachten.

Eerst dan toch maar wat positieve punten:
- Het is mogelijk om er een route in te zetten, als je handig bent en een cursus hebt gevolgd.
- De batterij gaat lang mee, voor als de 12V aansluiting kapot zou gaan of zo.

En dan de ergernispunten:
- Bugs: af en toe gaat het apparaat gewoon uit als je op een knop drukt
- fouten op de kaart (kaart van 2011) en kent wegen niet die al meer dan 10 jaar oud zijn, stuurt je naar zandwegen, voorrangsweg die afbuigt wordt als afslaan gezien maar (en dat is erger) ook omgekeerd en dan rij je dus verkeerd, want zoomt niet in.
- het duurt een halve minuut om hem aan te zetten (kaarten laden..., hoezo!?)
- routeberekening is langzaam
- routeberekening is onnauwkeurig, is veel te optimistisch binnendoor, waardoor je niet op de snelste route wordt gestuurd, dus als A naar B navigatie heb je er ook weinig aan
- ik heb al een paar keer de melding gezien ' geheugen vol, kan geen route berekenen', dat kan toch echt niet meer in 2011
- videoprocessing is zeer langzaam (inzoomen, schuiven), sorry, ik ben een ipad gewend
- algemene user-interface is zeer onlogisch en niet intuïtief, nooit gehoord van 'vegen', nee 10 keer pijltje omlaag indrukken, menustructuur onduidelijk, je moet steeds weer hetzelfde doen en veel knoppen drukken.
- alsof het scherm nog niet klein genoeg is heeft Garmin er nog wat letters bij verzonnen é, í etcetera
- schermresolutie is laag
- het rubbertje van de USB-poort is er na een paar ritten al afgevallen
- als je een route geladen hebt zegt-ie; ga naar het begin van de route (?!); wie is hier nou het navigatiesysteem, gij of ik? Zeg gewoon links of rechts
- als je een route bekijkt (On-route voorgeladen routes) zie je niet hoe de richting is, als het een rondje is, en je zou er b.v. een gedeelte van willen rijden
- Je kunt de route niet andersom rijden
- Als je verkeerd rijdt moet je op de tast weer naar de route, want 'herberekenen' moet uit staan, anders is heel de route sowieso weg.
- Bij het laden van een route vraagt-ie soms wel en soms niet om naar het begin van de route te navigeren. Waarom trouwens geen optie om naar het dichtstbijzijnde punt van de route te navigeren?
- en dan de bijgeleverde software; er zijn 2 programma's; base-camp en road trip (voor mac-OS) waarom, wat is het verschil?
- bij het 'verzenden naar GPS' zie je soms de route niet in het apparaat (waarom verzendt-ie het dan, hij weet toch welk apparaat ik heb?
- Het zal allemaal wel aan mij liggen maar ik snap niks van deze hele werkwijze. Daar kun je dan een cursus voor volgen, waarmee volgens mij is aangetoond hoe slecht de user interface is. Eigenlijk gewoon triest. Ik ben dus nog niet echt ervaren in het zelf maken van een route. Een keer geprobeerd, eerst in Road trip, vervolgens kreeg ik de route niet geladen, kreeg hem ook niet overgezet naar base-camp, route opnieuw gemaakt in base-camp(!) en toen na veel gepruts lukte het (dat was die keer dat de Zumo vliegles kreeg ;).
- de bijgeleverde 'gratis' onroute routes zijn niet allemaal even mooi, om me zacht uit te drukken, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Daarbij hebben ze onlogische namen; ga maar eens zoeken tussen 60 routes in Duitsland naar een route in de buurt als ze namen hebben als 'Hemelvaartweekend dag1 '. En je kunt ze ook niet op je computer bekijken of ze aanpassen. Schandalig dat ze daar geld voor vragen.
- en je kunt ook niet zoeken op basis van je huidige locatie, wat natuurlijk ook eigenlijk gewoon zou moeten, alleen de dicht bijzijnde laten zien of zo.
- weinig info in het scherm, zoals afstand tot aankomst OF snelheid, schaal van de kaart
- zoomt heel ver uit, zodat je de bochten in de weg niet ziet
- etcetera....

Laat ik het hier maar bij houden. Het valt me ontzettend tegen hoe een apparaat wat potentieel zo veel rijplezier zou kunnen geven zo slecht ontworpen is dat je er eigenlijk niet veel mee opschiet. Echte goeie alternatieven zijn er ook niet heb ik het idee, dus het is hopen dat iemand een iphone-app schrijft voor motor-navigatie, want volgen mij moet het allemaal niet zo moeilijk zijn.

WimdRk 28-12-2012

Helaas moet ik je grotendeels gelijk geven.
De gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken.

Bij mij vraagt het apparaat bij langzaam rijden regelmatig of er overgeschakeld moet worden naar "Modus Voetganger". Niet handig als je op de motor zit en al zoekende in een woonwijk langzaam tussen de auto's door laveert.
Ook de verbinding (Bleutooth) met mijn Cardo Rider is niet stabiel.
De ondersteuning van Garmin is onder de maat.
De eerste mail wordt direct en netjes beantwoord, maar niet alle vragen worden beantwoord.
Vraag je daarna door dan hoor je niets meer.
Ik in elk geval niet. Ga er maar van uit dat ik netjes en beleefd ben gebleven.

Voor mij nooit meer een Garmin.

Kossiebossie 15-04-2012

Beste vloerzeisj wat moet ie opbrengen?

EA-6 26-02-2012

Beste zoervleisj

Op zoek naar een goede motornavigatie wordt ik niet warm van dit review. Heb je de problemen nog wat op weten te lossen of ervaar je de aankoop na een half jaar nog steeds dramatisch? Hoe werkt de navigatie gewoon in de auto?
Wat zou je op dit moment voor motornavigatie aanschaffen?

gr
E

Tuf1952 21-08-2010
Geschreven voor: Garmin zumo 220 Europe

Ik ben heel erg ontevreden!!
De Zumo 220 heeft als belangrijkste nadeel de onnauuwkeurigheid van afstand meten. Hierdoor raakt het systeem aldoor de weg kwijt (!!) en slaat aan het herberekenen. Sta je voor een stoplicht te wachten en moet je 5 à 7 meter verder rechtsaf dan staat de zumo nog op 30 soms zelfs 40 meter voor rechtsaf. Zelfs meegemaakt voor een autobaan afrit (toerit genoemd) dat het verschil 300 meter was, waardoor je helemaal verkeerd rijdt.
Dus alleen als je zelf de weg weet een aanrader.

julien59 05-08-2010

ik heb na lang vergelijk tussen de zumo 550 en zumo 660 en zumo 220
toch voor de Zumo 220 gekozen om de volgende redenen.

* de batterij gaat een heel stuk langer mee dan bij de andere zumo's(ik gebruik hem ook op de fiets )

* hij is veel goedkoper en doet het op de motor ook niet slecht
tot nu toe nog geen enkel probleem gehad , ook niet bij het laden en rijden van routes van andere motorijders als van routes van het internet.

* gemakkelijk te bedienen , niet zo groot als de andere zumo's en dus ook beter op te bergen.
ik heb er ook de fietskaart (garmin belux) en de topo kaart (garmin benelux )op geinstaleerd en al veel plezier beleeft aan de zumo 220.

patbenoit 04-03-2013

hoi julien
Ik heb deze ook voor de fiets.Zet je ook knooppuntroutes van de pc op de zumo?
grt,
Patrick uit Zemst